Blogs
Par Mums Modeļi Blogs Kontakti

Kas tad īsti ir Skūteris?

Būtībā Skūteris jeb Motoroleris ir motorizēts braucam līdzeklis, kura struktūra ir veidota tā, ka cilvēki varētu tam tā teikt “izkāpt cauri”. Šī interesantā struktūra rada skūteriem daudz un dažādus pielietojums un vieglu braukšanu pasažierim, bet arī tieši dēļ šīs struktūras skuteri tiek klasificēti kā mazkalibra braucam ierīces un tos ir iespējams vadīt bez motocikla vai autovadītāja apliecības. Motorolleru popularitātes aizsākumi meklējami gados pēc 2 pasaules kara, kas populāri kļuva pirmie skūteri - Vespa un Lambretta, kurus tad arī sāka izmantot plašāka publika un tādējādi šie braucamrīki tika ieviesti visā pasaulē. Šie pirmie skūter-veidīgie braucamrīki bija unikāli ar to, ka vadītājs varēja iesēsties tajos gluži kā autombīlī turot kājas kopā uz taisnas pamatnes. Šī unikālā dizaina iezīme ir palikuši arī mūsdienu modeļos un tā ir iespējama tādēļ, ka šajos mazajos braucamrīkos motors ir novietots pie aizmugurējā rata vai zem sēdekļa. Motorolleriem jeb skūteriem vēl raksturīgas iezīmes ir to priekšējie un pakaļējie korpusi, kas parasti ir veidoti no plastmasas un iekļauj visu aparatūru un elektroniku. Lielākajai daļai skūteru aizmugurējā panelī parasti ir arī iebūvēta vieta kur iespējams uzglabāt dažādas lietas vai rezerves ratu, bet neko vairāk par iepirkuma maisu tajos parasti nav iespējams ielikt. Pirms šo braucamrīku plašās izplatības pirmie motorizētie braucamie ar šāda tipa sēžam vietu tika izveidoti jau ap 1900 gadu kad būtībā tika ņemtas visas iespējamās kombinācijas un vienkārši likti braucamrīki kopā ar diviem ratiem un iekšdedzes motoru. Kas vēl ir interesanti par motorolleru vēsturi ir tas, ka pirmie vairumā pārdotie 2 riteņu motorizētie braucamie bija tieši šāda tipa skūteri, kuros iespējams iekāpt no abām pusēm un braucot turēt kājas kopā, bet pašos pirmsākumos tehnoloģiskā attīstība ritēja lēni un pirmie mēģinājumi ātri vien tika norakstīti to dārgās cenas un sliktās kvalitātes dēļ. Motorolleri parasti tiek ražoti no 50 līdz 250 cc motoriem, bet ir arī sastopami arī lielie skuteri līdz pat 850 cc dzinējiem, bet šādiem spēkratiem vairs nepietiks ar vienkāršām motorollera / mopēda (M) kategorijas vadītāja apliecībām!

Kādēļ man vajadzīgs skūteris?

Pirmkārt jāsaka, ka ar skuteri var braukt jebkurš sākot no pusaudža līdz pat pensionāram un katram sabiedrības slānim šis braucamrīks noderēs citu iemeslu dēļ, bet kopumā tas ir vislētākais, vieglākais un ātrākais veids, kā pārvietoties lielākās pilsētās, vasaras apstākļos. Skūterus plaši izmanto jaunieši lai “tusētu” un pārvietotos pilsētās un mikrorajonos un daudziem pusaudžiem skūteris ir pirmais motorizētais braucamrīks ar ko legāli ir iespējams atrasties uz Latvijas koplietošanas ceļiem. Studentiem un cilvēkiem līdz 50 šis braucamrīks lieki noder dodoties uz darbu vai augstāko mācību iestādi, kā arī pārvietojoties nelielus gabalus ārpus pilsētas, kas ir par tālu lai ietu ar kājām, bet par tuvu lai tērētu degvielu autombīlim. Vecāka gadagājuma cilvēki savukārt var izmantot skuterus kā ērtu pārvietošanās līdzekli, lai nebūtu jāstaigā gari gabali, vai jākārto sarežģītas autovadītāja apmācības. Lai vai kurai no šīm grupām jūs piederat, motorollers ir un paliks viena no pilsētas ātrākajām transporta metodēm, un tādēļ arī vasarās ir iespējams redzēt visdažādāko krāsu un tipu modeļus uz ceļiem traucoties garām gājējiem un riteņbraucējiem vienā ātrumā ar automašīnām. Skūteris ir arī ļoti lēts braucam līdzeklis jo parasti tiem ir mazi motori, kas tērē smieklīgi maz degvielas un tādēļ arī tiem ir tikai 3 vai 5 litru degvielas bākas, ar kurām jūs varēsi braukāt nedēļām ilgi! Šiem braucam līdzekļiem tehniskā apkope un to lietošana arī ir ļoti lēta un ja pats skūteris maksā tikai ap 500 latiem tad tā rezerves daļas maksās niecīgu summu no tās, ko jūs tērējat saviem četrriteņu spēkratiem.

Motorollers jauniešiem?

Visplašākā sabiedrības daļa, kas izmanto skuterus jeb tā sauktos motorollerus ir tieši jaunieši līdz 18 gadu vecumam, jo viņiem vēl nav iespējas vadīt B klases automašīnas un motorolleri / mopēdi ir vienīgie braucamrīki , kas aprīkoti ar iekšdedzes dzinēju, kurus šie pusaudži drīkst vadīt. Jauniešiem Skūteri ir gan kā pārvietošanās līdzekļi, gan kā izrādīšanās objekti jo ne kuram katram vecāki var atļauties šos ekskluzīvos aparātus. Bet tiem, kuriem vecāki ir turīgāki un var iegādāties skuteri tiem nu ir pašiem savs braucamrīks un vecākiem parast vairs nav savi bērni jāvadā uz dažādām ballītēm un iepirkties jo tie paši to var izdarīt braucot uz sava motorollera. Bet neskaitot visus plusus, protams, ir arī riski, kas asociēti ar divriteņu motorizēto braucamrīku lietošanu. Šie braucamie ir bīstamāki kā automašīnas un nepieredzējušiem lietotājiem, kas neprot pareizi apieties ar tiem var sanākt sāpīga pieredze jo braucamrīks, kas spēj attīstīt 50 kilometrus stundā nav nekāda joka lieta. Vecākiem vienmēr jāizvērtē vai riski, kuriem šis braucamais pakļaus viņu bērnus ir pietiekoši mazi, tāpēc ir nepieciešamas šīs M kategorijas vadītāja tiesības, kas vismaz teorētiski apmācīs visus satiksmes noteikumus un ļaus jaunajiem vadītājiem pareizi iejusties ceļu satiksmē.

Motorolleri un degvielas patēriņš

Skuteru jeb Motorolleru degvielas patēriņu ir ļoti grūti noteikt, tādēļ, ka to ietekmē ļoti daudz un dažādi faktori, kā vadītāja svars, satiksmes kustība, riepu spiediens, motora tilpums, motorollera svars, gaisa temperatūra , degvielas veids utt, un tādēļ lielākā daļa skuteru dod tikai aptuvenās degvielas patēriņa aprises un tās var ļoti mainīties atkarībā no braukšanas apstākļiem. Lai gan ir ļoti grūti noteikt vidējo degvielas patēriņu, tomēr jāzina ir, ka motorolleru patēriņš parasti ir krietni mazāks par jebkura automabīļa vidējo patēriņu pie normāliem braukšanas apstākļiem un tikai ekstremāla svara vai laikapstākļu ietekmē var pietuvoties automašīnas patēriņam. Būtībā šis vidējais degvielas patēriņš var būt robežās no 1 līdz 7 litriem uz 100 kilometriem , kas varbūt neliekas nemaz tik labi, bet parasti šis skaitlis ir tuvāks pirmajam un normālos apstākļos nepārsniedz 2 vai 3 litrus uz 100 km, kas ir iespaidīgs skaitlis. Ar 2 litru patēriņu jūs būsit spējīgs nobraukt 100 kilometrus zem diviem latiem, jo vismaz pagaidām 2013. gadā degviela maksā 93 santīmus litrā! Lai gan šis viss šķiet skaisti un rožaini, tad tomēr parasti iegādājoties motorolleru gribas uzzināt, kāds tad ir īsti šī braucamrīka patēriņš, un es šeit apkopoju 10 manuprāt labākos motorollerus un to vidējo degvielas patēriņu:

  • Honda Dio 50 cc - 1.63 l / 100km
  • Honda Scoopy 50 cc - 1.69 l /100km
  • Peugeot Jetforce R-Cup 50 cc - 1.73 l / 100km
  • Gilera DNA GP 50 cc - 1.76 l / 100km
  • Yamaha Aerox 50 cc - 1.78 l / 100km
  • TGB R50x 50 cc - 1.82 l / 100km
  • SYM DD50 Sport 50 cc - 1.85 l / 100km
  • PGO TRex 50 cc - 1.85 l / 100km
  • Suzuki Katana R 50 cc - 1.88 l / 100km
  • Adly Fox II 50 cc - 1.88 l / 100km
  • Bajaj Spirit ES 50 cc - 1.93 l / 100km<>

Skūteru izplūdes gāzes...

Vai esat dzirdējuši tādu teicienu, ka motorolleri izdod vairāk siltumnīcas efekta gāzes, kā vieglās automašīnas un tādēļ ir sliktāki kopējai videi un piesārņo to vairāk! Bet vai tiešām šis apgalvojums var būt patiess, ja ņemam vērā ka skūteri tērē daudz mazāk degvielu nekā automašīnas? Lai pilnībā atbildētu uz šo jautājumu ir nepieciešams apskatīt vairākus faktorus, kas ir atbildīgi par videi draudzīgāku pavietošanos, un tie ir paša braucam līdzekļa izveidošana, tā ekspluatācija un arī otrreizējā pārstrāde dzīves cikla beigās.

Ražošana: Vidējais motorollers ar 50 cc iekšdedzes dzinēju parasti sver ap 100 kilogramiem, bet automašīnas vidēji sver vismaz 7 līdz 10 reizes vairāk, un tāpēc, ka abi braucamrīki izmanto vienādus materiālus ir skaidrs, ka skūteri šajā aspektā ir pārāki par jebkuru vieglo automašīnu. Tas ir vienkārši pašsaprotams fakts, ja braucam līdzeklis sver 10 reizes mazāk, tad tajā tiks ieguldīts 10 reizes mazāk materiāla un tikpat maz darba un enerģijas.

Ekspluatācija: Motorolleri to derīgajā dzīves ciklā patiešām var izdot vairāk siltumnīcas efektu un smogu veicinošu izplūdes gāzu ja ņemam procentuāli no vien litra, bet tādēļ, ka motorolleri patērē vairākas reizes mazāk degvielu, tad vides piesārņojums kopumā ir mazāks nekā no vieglajām automašīnām. Skuteri arī ir dažādu veidu, tāpat ka automobīļi , tāpēc tāpat, kā 20 gadus veca automašīna būs videi nedraudzīgāka nekā jauna, tāpat arī jauno modeļu skūteriiem ir mazākas izplūdes gāzes un iebūvētas tehnoloģijas kas tās novērš. Skūteru modeļos ir 2 un 4 cilindru motori un šeit jāteic, ka 4 cilindru modeļi ir daudz labāki. 4 cilindru dzinēji izdod procentuāli daudz mazāk izplūdes gāzes un ir arī ekonomiskāki, tāpēc labāk iegādāties šāda tipa rolleri!

Otrreizējā pārstrāde: Šis punkts ir līdzīgs pirmajam un arī tāpēc, ka automobīļi ir kopumā vairākas reizes smagāki un izmanto daudz vairāk materiālu tos ir arī grūtāk pārstrādāt un atkal izmantot. Otrreizējā pārstrāde arī prasa enerģiju, kura visbiežāk nāk no fosilajām degvielām, un tāpēc šeit arī ir jāierēķina šī enerģija, lai noteiktu pilno video nodarīto kaitējumu.

Kopumā jāsaka, ka Rolleri ir daudz reižu mazāk kaitīgi mūsu apkārtējai video , lai arī tie izdala vairāk smogu izraisošas gāzes, kā arī siltumnīcas efekta izplūdes gāzes, tomēr tie aptērē daudz mazāk kopējo degvielu un to izstrāde un pārstrāde ir daudz lētāka un kopumā varu apgāzt šo teicienu ka skuteri ir kaitīgāki par vieglajām automašīnām!

Elektriskie skūteri?

Elektriskie skūteri ir nevien lēts un ekonomisks pārvietošanās veids, bet arī ļoti ērts un prieka pilns transporta līdzeklis. Tas ir paradzēts gan asfatētām ielām, gan citiem ceļiem un ar to pat ir iespējams pārvietoties iekštelpās, jo tas nav pārak liels un neradīs citos cilvēkos sašutumu un nepatiku. Šie elektrisie skūteri ir ļoti noderīgi tiem, kuri cieš no fiziskām problēmām, piemēram, ja ir grūtības staigāt. Pārvietojoties ar šādu elektrisko skūteri nokļūšana no vienas vietas uz citu var kļūt par jautru nodarbi, ko izbaudīs ik viens, jo tas padara šo pārvietošanos ne vien ātrāku, nekā tas būtu ejot ar kājām, bet arī daudz vieglāku. Liels elektriskā skūtera pluss ir, ka tas, kā jau nosaukums liecina, tas darbojas uz elektrību. Tas nepatērē dabai tik nedraudzīgo benzīnu vai kādu citu degvielu, tātad tas ir videi draudzīgs un arī ekonomisks transporta līdzeklis. Vēl viena labā iezīme ir tā, ka tas ir ļoti kompakts, tas neaizņems daudz vietas garāžā vai mājā, kur tas tiks turēts, un ar to pat ir iespējams parvietoties sabiedriskajā transportā un vilcienā, glužī kā ar velsipēdu. Parastās elektriskā skūtera sastāvdaļas ir divvietīgs sēdeklis, kurš ir speciāli veidots ne tikai, lai padarītu skūtera vadīšanu ērtāku un precīzāku, bet arī, lai nodrošinātu komfortablu sēdēšanu, un atbalsta panelis kājām, lai tas sagādātu tā lietotājam īpaši ērtu pārvietošanos. Daudziem elektriskajiem skūteriem ir par roku balsti, kurus var salocīt un atlocīt pēc vajadzības un vēlmēm, kā arī ši roku balsti kalpo kā labs līdzeklis, lai samazinātu ķermeņa augšējās daļas sasprindzinājumu. Ir pieejami skūteri, kurus var izmantot stāvot kājās un pat skūteri, kuri ir speciāli domāti bērniem. Kā arī, izvēloties elektrisko skūteri, pircējam pašam ir iespēja izvēlēties gan tā izmēru, gan sēdekļa ērtumu un veidu, lai tas būtu piemērots katram individuāi, un arī krāsu. Un protams, neiztikt arī bez jaudas dažādības, kas nosaka, kāds būs skūtera maksimālais ātrums. Elektriskais skūteris ir ērts, izdevīgs un ekonomisks pārvietošanās veids jeb kram, neatakrīgi no vecuma vai fiziskajām spējām.

Skūteris uz nomaksu?

Izlasotiepriekšējos bloga rakstus jūs esat nolēmis iegādāties motorizēto skūteri, bet īsti nepietiek līdzekļi tam? Ja jums ir šāda dilemma, tad ir vairākas tiepējas, kā jums to atrisināt , bet pirms nonākat līdz galīgajam secinājumam centīšos jūs vēlreiz pārliecināt par skuteru pārākumu, kā pilsētas transportlīdzeklis. Skūteri, kā jau minēju iepriekš ir ļoti ekonomisks un ja iegādāsities pietiekoši jaunu un tehnoloģiski advancētu skūteri, jums būs iespēja braukt, patērējot tikai 1 līdz 3 litriem degvielas uz 100 kilometriem, kas nozīmē ka jūs iztērēsit aptuveni tikpat 1 līdz 3 Latus (1.4 - 4.2 Eiro) nobraucot 100 kilometrus un šāda naudas summa ir ļoti pieņemama daudziem iedzīvotājiem, jo manuprāt neviena vērā ņemama automašīna nespēj sasniegt šādus patēriņa apjomus un tādēļ ar skūteri pārvietoties ir ļoti izdevīgi! Skūteri vēl arī ļoti lēti , ja tos salīdzinām ar automašīnām, vai motocikliem, jo skūteri tiek ražoti masveidā un tieši šī masveida ražošana un lielie pārdošanas apjomi ļauj ražotājiem samazināt cenas un jūs tādējādi jūs spēsit iegādāties skūteri mazāk , kā par 10 % no automašīnas cenas, kas ir iespaidīgi! Un galvenokārt, neskatoties uz patēviņu un cenu, skūteris dod jums brīvību pārvietojoties, pa pilsētas ielām, ļauj jums apbraukt sastrēgumus, kā arī manevrēt, pa šaurām ieliņām un pilsētas dziļākajiem nostūriem, kur ar automašīnu izbraukt būtu grūti. Skūteris, tā vadītājam ļauj pārvietoties daudz ātrāk, kā tas būtu iespējams ar automašīnu un mūsdienu saspringtajā darba grafikā un ātri plūstošajā dzīvē šis fakts ir ļoti nozīmīgs. Nu kad zināt, kāpēc iegādāties skūteri jums jāizvēlas, kā to darīt ! Pirmkārt un protams vislabāk būtu, ja jūs skūteri varētu nopirkt, par saviem iekrātajiem līdzekļiem , jo tādējādi jums nebūtu lieki jātērē nauda procentumaksājumos kredītam, vai arī jākaunas, ja būsit aizņēmies naudu no paziņas bet nespēsit laikā atdot. Otrkārt varat paņemt ātro aizdevumu, no kāda no Latvijas labākajiem ātro aizdevumu sniedzējiem, kas ļaus jums saņemt daļu, vai visu skūterim nepieciešamo naudas summu un dos jums no 1 dienas līdz pat 2 gadiem ilgu atmaksas periodu atkarībā, no tā , kādas ir jūsu vēlmes. Treškārt varat aizņemties naudu no paziņas, vai radiniekiem, nemaksājot procentus, bet šādā veidā, ja nespēsit atmaksāt aizņēmumu tad diezgan nepatīkama sajūta tikties ar šo cilvēku zinot, ka esat tam parādā naudu. Un ceturtkārt protams varat aizņemties naudu arī no bankas, bet tādā gadījumā jums būs jāaizpilda kaudze papīru, un garantija, ka saņemsit aizdevumu ir neliela, tādējādi izredzes braukt lēti un ātri jums ar arī izkūpēt gaisā. Ceru, ka šis raksts ļaus jums izvēlēties labāko skūteri, tādā veidā dodot brīvību, ļaujot ietaupīt naudu un protams sniedzot vairāk laika ko apvadīt strādājot, vai ar ģimeni izklaidējoties!

Skūteris, kā lētākais un ātrākais pārvietošanās līdzeklis.

Skūteris mūsdienās ir viens populārākajiem motorizētajiem divu ratu pārvietošanās līdzekļiem Latvijā. Skūtera tiesības ir iespējams iegūt sākot no 16 gadiem, ja skūtera kubatūra nepārsniedz 50 kubikcentimetrus. Skūters ir labāks un lētāks pārvietošanās līdzeklis par auto. Ar skūteri iespējams pārvietoties gan ārpus pilsētas, gan pilsētā. Īpaši populāri ir izmantot skūteru tieši pilsētās, jo ir viegrāk apbraukt sastrēgumus un nokļūt galapunktā īsākā laikā, nekā to varētu paveikt braucot ar auto. Skūterus var izmantot arī naktīs. Visi skūteri ir aprīkoti gan ar priekšējiem gan aizmugurējiem lukturiem. Mūsdienās arvien populārāki paliek LED lukturi. Led lukturi ir spožāki un ekonomiskāki par parastajiem lukturiem un patērē mazāk enerģijas. Led lampas ir arī izturīgākas un kalpo ilgāk par citiem lukturiem. Tā kā led lampas arvien biežāk sāk izmantot arī automašīnās, skūteru ražotāji ir sākuši tās uzstādīt arī motocikliem un skūteriem.

Visbiežāk cilvēkiem skūteri asociējas tieši ar jauniem cilvēkiem. Tā arī ir daļēji patiesība, jo Latvija visbiežāk ar skūteriem pārvietojas tieši jaunieši. Bet šobrīd tendence mainās, un motorolleri paliek populārāki arī starp vecākiem cilvēkiem. Tam pamatojums ir tāds, ka tieši vasaras periodā skūteris ir viens no labākajiem pārvietošanās līdzekļiem, ja nākas mērot vidēji lielas distances. Ja jums dienā ir jāmēro vairāk kā 20 km, skūteris būs vispiemērotākais pārvietošanās līdzeklis. Lai gan velosipēds ir populārāks pārvietošanās līdzeklis par skūteru, tomēr daudzi cilvēki izvēlas lielākas distances pārvietoties ar skūteru, nevis ar velo.

Skūteri tiek ražoti ar dažādām jaudām. Visbiežāk sastopamie ir mazie skūteri ar jaudu, kas nepārsniedz 50 kubikcentimetrus. Jaudīgākiem skūteriem būs nepieciešama speciāla vadītāja atļauja. Jaudīgākie skūteri mēdz jaudas ziņā līdzināties moderniem ielas un sacīkšu motocikliem. Taču pieaugot jaudai, ir jārēķinās ka skūtera izmaksas un degvielas patēriņš strauji pieaugs. Mazlitrāžas skūteru cena ir sākot no 700 latiem līdz vairākiem tūkstošiem latu. Ja vēlaties iegādāties skūteri ar lielāku jaudu, būs jārēķinās ar vairāku tūkstošu latu izdevumiem, kas var sasniegt motocikla cenu. Ja vēlaties uzzināt vairāk informācijas pa skūteriem, izlasiet šo wikipedia rakstu.

Skūtera sagatavošana ziemai

Skūteri pārsvarā ir tikai vasaras sezonas braucamrīki un ar tiem ziemā vienkārši nav iespējams pārvietoties, tāpēc lielāka daļa skūteristu (ir daži trakie, kas brauc arī ziemā) savus braucamrīkus pirms garās ziemas sezonas kārtīgi sagatavo, jo braucamrīkam stāvot uz vietas vairākus mēnešus, tam jābūt labā formā, savādāk var rasties dažādas problēmas. Motorollerus var viegli noglabāt garāžas dziļākajākaktā vai arī pagrabā, ja ir iespēja to tur ienest, bet pārsvarā šie braucamrīki pavada ziemu aukstumā tāpēc ir vajadzīgas dažas piesardzības metodes:

  • Baterija – pats pirmais kas jāizdara sagatavojot skūteri ziemai ir jāizņem tā startera baterija, jo baterijai stāvot aukstumā tā ātri vien var sabojāties. Es ieteiktu to noglabāt kādā istabas temperatūrā esošā vietā, un vislabāk būtu, ja to varētu arī uzlādēt, lai pirms noglabāšanas tā būtu pilna nevis tukša, kā citi to iesaka.
  • Piepildiet degvielas tvertni – Vecajiem skūteriem, kuriem ir metāla degvielas tvertnes tās augstajā laikaā var sākt norasot no iekšpuses tādā veidā radot rūsu, tāpēc vislabāk ir degvielas tvertni pilnībā piepildīt pirms jūs likat savu rolleri uz ziemas miegu.
  • Pārbaudiet gaismekļus – Priekšējais un aizmugurskata lukturi būtu jāpārbauda pirms katra brauciena, bet tāpēc, ka neviens no mums to nedara, tad nu ir īstais laiks lai to izdarītu, lai pēc ziemas varētu uzreiz sākt braukt.
  • Piepildiet eļļas toveri – tiem motorolleriem, kuriem ir svs eļļas toveris, to noteikti uz ziemu vajadzētu piepildīt tieši tā paša iemesla pēc kāpēc piepildijām degvielas tvertni, jo ja šīe toveri būs pilni tad tajos neveidosies oksizācija un šķidrums tajos paliks vesels.
  • Apklājiet visu braucamrīku – Un visbeidzot ieteicams būtu apklāt skūteri ar kādu no skūteriem gatavotajiem iepakojumiem vai vienkārši ar kādu plēvi vai cita veida audeklu, lai braucamrīka rāmis un visas pārējās daļas nebūtu tiešā aukstumā bet kaut mazliet būtu aizsargātas.

Vespa

Kas var būt jaukāk par vasaras izbaudīšanu, dodoties izbraucienos ar savu motorolleri? Īpaši šo faktu uzlabotu, ja izbrauciens notiek uz kāda ļoti izskatīga motorollera, kā Vespa. Vespa ir Itālijā ražotu skūteru jeb motorolleru brends. Vespa tulkojumā no itāļu valodas nozīmē lapsene. Kopš 1946. gadā Piaggio & co. firmas ražotā Vespa motorollera modeļa, šis brends ir attīstījies par veselu skūteru modeļu līniju un vienu no 7 Piaggio piederošajām kompānijām. Ar ko šis skūteris ir tik īpašs? Vespa ražotie skūteri ir zināmi ar savu krāsoto, presēta metāla virsbūvi, kura pilnībā nosedz motoru, tādējādi pasargājot to no putekļiem un citiem netīrumiem. Vēl šim skūterim raksturīga plakana platforma, uz kuras ērti novietot kājas, un arī plata priekšējā apdare, kura ļoti labi kalpo kā vēja aizsegs.

Pēc otrā pasaules kara noslēgtie līgumi noteica ierobežojumus ražot transportlīdzekļus avio industrijai, kurā līdz šim darbojās Piaggio uzņēmums. Savukārt Itālijas ekonomika tajā laikā bija tik nestabila un neprognozējama, ka sākt jaunu auto ražošanu būtu bijis neprāts. Piaggio firma dibinātāja dēls Enriko Piadžio izlēma pamest avio nozari un pievērsties jaunu transportlīdzekļu ražošanai, kas bija nepieciešami, lai tūkstošiem cilvēku Itālijā būtu transporta līdzeklis, ko viņi varētu atļauties. 1944. gadā Piaggio dizaineri izveidoja pirmo motorollera prototipu MP5, kuru vēlāk nosauca par Paperino jeb pīli. Tā kā šis dizains neapmierināja firmas īpašnieku, tika palūgta cita dizainera palīdzība un radās mūsdienās zināmās Vespas priekštecis MP6. Tā nosaukums radies, jo tā pēc savas būtības un dizaina esot atgādinājusi lapseni.

Vespa no saviem ražošanas pirmsākumiem ir iemantojusi ļoti lielu popularitāti un pārdošanas apjomus visā pasaulē. Laikā gaitā ir bijuši tikai nelieli uzlabojumi šī motorollera dizainā, bet no tehniskās puses attīstība ir bijusi diezgan ievērojama. Lai gan Vespa dzinēja jauda ir diezgan liela un ar to ir iespējams sasniegt visai lielus ātrumus, to vairāk uzskata par luksusa klases motorolleri. Iemesls tam ir Vespa dizains un cena, kas ir lielāka nekā lielākajai daļai ražoto motorolleru (no kuriem lielākā daļa ir japāņu ražojums).